Mangler ved reiseforsikringstester

I disse dager er det flere tester av reiseforsikring i media, blant annet i VG.

Her fikk superdekningen til Europeiske terningkast 5 og standarddekningen terningkast 3.

- Slike vilkårsundersøkelser er viktige for forbrukerne, men de gir likevel ikke et korrekt bilde fordi de utelater det viktigste: Hjelpeapparatet hvis du skulle bli alvorlig syk eller skadet i utlandet, sier Liv Raaum, produktsjef i Europeiske Reiseforsikring og If.

- Vi tilpasser våre produkter til den enkeltes behov og reisemønster. Vår standard Helårsforsikring er tilpasset reisemønsteret til de fleste, mens Helårs Super er tilpasset dem som er ute på lengre reiser, og trenger høyere forsikringssummer og utvidede dekninger. Men det viktigste for alle er at vi har et verdensomspennende hjelpeapparat som kan hjelpe når alvorlig sykdom eller ulykker inntreffer. Våre regionale skadekontorer over hele verden, databasen med informasjon og oversikt over medisinske tilbydere, alarmsentralen, Europeiskes Helsetelefon og det eksklusive samarbeidet med Sjømannskirken spiller en nøkkelrolle her, sier Liv Raaum i Europeiske Reiseforsikring og If.

Europeiske Reiseforsikring leverer i dag forsikring til alle typer kunder; privatpersoner, bedrifter, studenter og utestasjonerte, og forsikrer hvert år en million nordmenn.