Om uværet "Ylva"

Uværet Ylva herjer i Nord-Norge, og flere flyplasser står i fare for å bli helt eller delvis stengt.  Det betyr at flyavganger kan bli innstilt. Også båt- og ferjetrafikken påvirkes av uværet.

Skal du på reise, eller er du allerede underveis, ber vi deg kontakte oss på 21 49 50 00.

Det vil være dekning under reiseforsikringen din, men først ber vi deg ta kontakt med flyselskapet eller fergeselskapet, slik at du får informasjon om hvordan uværet påvirker din reise.

-Vår erfaring er at flyselskapene er flinke til å sørge for både ombooking og overnatting hvis de ikke kan få passasjerene av sted samme dag. De refunderer også  den ubenyttede flybilletten om du ikke ønsker å ta imot  den, sier Emma Elisabeth Vennesland, ass. informasjonsdirektør i Europeiske Reiseforsikring.

Fordi årsaken til forsinkelsen er ekstremvær, har vi også dekning i reiseforsikringen for de som mister neste flyavgang. Vi erstatter  både kjøp av nye billetter, i tillegg til at nødvendig overnatting hvis ikke dette er dekket av flyselskapet, sier Vennesland.