Reiseforsikring etter terrorhendelsen i London

En dypt tragisk hendelse har rammet London. Europeiske Reiseforsikring gjør unntak i vilkårene og dekker endret hjemreise og avbestilling.

Svært mange nordmenn oppholder seg til enhver tid i London.

- Dette får derfor konsekvenser for de av våre kunder som enten oppholder seg i London eller som har planer om å reise dit de nærmeste dagene, sier Jon Berge, informasjonsdirektør i If og Europeiske Reiseforsikring.

- Vi følger situasjonen svært nøye, og har satt i verk kriseberedskap hos oss, sier han.

Europeiske oppfordrer nordmenn i London til å vise spesiell aktsomhet i dagene fremover og følge politiets anvisninger.

Dette er det som reiseforsikringen til Europeiske dekker utover det vanlige, i første omgang til fredag 9. juni:

• Evakuering: Europeiske dekker ekstrautgifter til reise og overnatting for de av våre kunder som oppholder seg i London og som ønsker hjemreise tidligere enn planlagt.
  • Avbestilling: Europeiske dekker avbestilling for dem som sitter hjemme i Norge, og som nå ikke tør eller ønsker å reise til London med opphold der. Dette gjelder for reiser frem til fredag 9. juni, spesifisert til midnatt i overgangen mellom 8. og 9. juni. Vi går med dette utover våre vilkår, som i utgangspunktet ikke dekker avbestilling på grunn av frykt. Men vi har forståelse for at noen ikke ønsker å reise til London den nærmeste tiden når situasjonen er så usikker og uavklart. Mellomlandinger på Londons flyplasser omfattes ikke av denne endringen.
  • Ta kontakt med flyselskapet ditt eller reisearrangøren din først og sjekk muligheten for ombooking.
  • Europeiske Reiseforsikrings samarbeidspartner Sjømannskirken i London er åpen som vanlig. De inviterer alle som har behov for bistand til å ta kontakt eller komme til kirken.

Rammet av hendelsen i London, eller skal du reise dit i nærmeste fremtid? Dersom du har spørsmål eller trenger hjelp, kontakt oss på +47 21 49 50 00

For pressehenvendelser til Europeiske Reiseforsikring:

• Jon Berge, informasjonsdirektør, telefon 905 98 680