Frykt for vulkanutbrudd på Bali

Aktiv vulkan på Bali

Lørdag ble det observert tegn på vulkanutbrudd fra Mount Agung på Bali. Det ligger tykk aske som når høyder på opptil 2.000 – 3.000 meter fra toppen av fjellet.

Vulkanen Mount Agung Askeutslippene har forårsaket av flyplassen på Bali, Denpasar, er stengt og hundrevis av flyavganger er kansellert. Også flyplassen på naboøya, Lombok, er stengt.

Vi ber dere som er påvirket av vulkanutbruddet, som enten er på Bali eller skal dit, om å ta kontakt med deres flyselskap for eventuell ombooking/avbestilling.

- Reiseforsikringen omfatter overnattingsutgifter når reiser ikke finner sted til planlagt tid på grunn av ekstreme værforhold. Videre vil det være en dekning for reisende som på grunn av en kansellert avgang kommer for sent til neste reiseetappe, sier Emma Elisabeth Vennesland, ass. informasjonsdirektør i Europeiske Reiseforsikring.

Når det gjelder avbestilling av reiser til Bali vil de bli erstattet på grunn av at reisemålet er utilgjengelig, i første omgang til og med 10. desember.

Skal du på reise, eller er du allerede underveis, ber vi deg kontakte oss på 21 49 50 00.

Vårt Euro Center i Thailand oppfordrer alle til å følge lokale råd og anbefalinger. Både varslingsnivå og aktsomhetsråd kan endres raskt.