Meld skade

Her finner du en enkel guide til å melde skade, og informasjon om hva som dekkes av reiseforsikringen din.

Profesjonell hjelp døgnet rundt

Det er når uhellet er ute og du trenger hjelp, at du merker hvor viktig det er å være forsikret i et forsikringsselskap som kan gi deg god hjelp døgnet rundt. Uansett hvor du befinner deg i verden.

Europeiske har et verdensomspennende nettverk som står klar til å hjelpe deg når du trenger det. Om du skulle ha blitt frastjålet bagasjen, blitt syk eller er blitt forsinket på reisen, kan du stole på oss.

Meld skade på nett eller på telefon

For de aller fleste skadesaker kan du melde skaden på nett. Da er du sikret rask og god behandling av saken din. Du kan også melde skade fra Europeiske-appen

Men er du i en kritisk situasjon, for eksempel hvis du trenger akutt legehjelp, bør du ringe oss på telefon (+47) 21 49 50 00. Så hjelper vi deg på sekundet.

Hvis du ikke vil melde skaden på nett, men heller snakke med oss, kan du alltid melde alle skader ved å ringe oss på (+47) 21 49 50 00.

Hva trenger du av dokumentasjon for å melde skade?

Du må oppgi avtalenummeret på forsikringen din når du melder en skade på nett. Avtalenummeret finner du på reisekortet i Europeiske app. Hvis du har forsikring gjennom arbeidsgiver, får du nummeret fra arbeidsgiveren din.

Når du melder en skade på nett, må du beskrive hva som har skjedd så godt du kan ved å svare på spørsmålene i skjemaet. Du trenger ikke sende inn dokumentasjon når du melder en skade. Men husk å ta vare på alt av kvitteringer og relevante dokumenter for saken din – vi vil be deg om disse dokumentene senere dersom vi trenger dem for å kunne fullføre behandlingen av saken din.

Når, hvor og for hvem gjelder reiseforsikringen?

Da forsikringen ble kjøpt ble det gjort noen valg om hvor, når og for hvem forsikringen skulle gjelde. Du finner alle detaljer om dette i forsikringsavtalen din.

Detaljerte bestemmelser

Du finner detaljerte bestemmelser om hva forsikringen dekker og ikke dekker i vilkårene

Ikke fornøyd med vår behandling av saken din?

Du kan klage dersom du ikke er fornøyd. Her kan du lese mer om hvordan du gjør det.

Kontakt oss

Uansett hva du lurer på i forbindelse med en skade, kan vi hjelpe deg. Kontakt oss

Tilbakemelding