Forsinket bagasje

Reiseforsikringen dekker innkjøp av klær og toalettsaker som du trenger mens du venter på at bagasjen skal komme fram.

 

Dette kan vi hjelpe deg med

Forsinket bagasje på utreisen

Forsikringen gjelder hvis bagasjen blir mer enn 4 timer forsinket til reisemålet.

Viktig å huske på:

  1. Dekningen er den samme uansett hvor lang bagasjeforsinkelsen er. I de aller fleste tilfellene blir bagasjen funnet etter noen få timer eller dager. Hvis du skulle være så uheldig at bagasjen ikke kommer til rette i det hele tatt, vil reisegodsforsikringen erstatte bagasjens verdi etter egne regler. Les mer om tap av bagasje her.

  2. Ta kontakt med flyselskapets bagasjekontor før du forlater flyplassen, og få en PIR-rapport (Property Irregularity Report) som bekrefter at du har meldt fra om bagasjeforsinkelsen.
  3. Gjør innkjøp i butikker hvor du får kvittering, og ta vare på disse. Innkjøp som ikke kan dokumenteres med kvitteringer kan du ikke regne med å få erstatning for.

Så mye kan du få dekket til innkjøp av nødvendige klær/toalettsaker:

På tjenestereiser kr 10 000  
På privatreiser kr 5 000 Maks kr 25 000 per familie

Søk erstatning

I tillegg til personalia, finn fram alle kvitteringer, samt referansenummeret fra PIR-rapporten.

 

Dette dekkes ikke av forsikringen

 

Forsinket bagasje på hjemreisen

Hvis bagasjen din blir forsinket på hjemreisen, dekkes ikke dette av reiseforsikringen.

I de aller fleste tilfellene blir bagasjen funnet etter noen få timer eller dager. Hvis du skulle være så uheldig at bagasjen ikke kommer til rette i det hele tatt, vil reiseforsikringen erstatte den etter egne regler. Les mer om tap av bagasje her.

I tillegg til personalia, finn fram alle kvitteringer, samt referansenummeret fra PIR-rapporten.


Din trygghet - i hele verden
Tilbakemelding